måndag 20 juli 2009

Senaste projektet

Dags för en ny bild av mitt egna skapande. Denna gången har jag gjort Mia Bengtssons Flicka som finns nästan längst bak i hennes bok. När jag misslyckades med min första huva testade jag ett annat garn som var tjockare och då blev resultatet så här istället:


Visst belv hon riktigt söt trots strulet. Den nya huvan virkades i samma garn som halsduken och så behöll jag de vita huvudbollarna som jag gjort till den gamla. Tyvärr framgår inte hårfärgerna riktigt bra på den här bilden men så är det ofta med foton.
Den gamla huvan? Den fick min dotter till sina Littelst Pet Shop figurer och ha som en korg eller annat, vad hon nu hittar på :-)). Misslyckade amigurumidelar kan även de återanvändas.

1 kommentar:

  1. Riktigt söt! Jag har också gjort en av de där tjejerna från Mias bok <3

    SvaraRadera