onsdag 17 februari 2010

Den som väntar på något gott...

... väntar inte för länge.

Det har varit rätt mycket jobb de senaste veckorna och nu blir det ju inte bättre av att det är OS!!! Ja, jag är obotlig sportfåne när det gäller OS och i synnerhet vinter-OS när man får se så många udda sporter som aldrig visas annars i TV. Jag hoppas på att kunna lägga ut ett nytt mönster i helgen eller i början av nästa vecka.

Under tiden tänkte jag tipsa om Järbo Garns Regnbågsdockor som virkas i Soft Cotton. Jättefina blir de. Alltid något i väntan på att jag har tid att lägga ut ett nytt mönster.

Ha det så bra!
Virkliga hälsningar!

6 kommentarer:

  1. Titta Du på OS i lugn och ro, det är det många som gör nu och det finns alltid ofärdiga virkningar som man kan ta till framför tvn.
    Ha det bra och ta det lugnt.
    Kram!
    Carina

    SvaraRadera
  2. Tack för länken.
    Ser fram mot vad du hittar på härnäst. ;)

    SvaraRadera
  3. Jo, nog har man ett och annat projekt liggande. Jag ska försöka ta mig an min egen Regnbågsdocka i blått. Alla delar är virkade och huvudet fastsytt men nu ska ju allt monteras :-(. Det är nästan det tråkigaste tycker jag. Sedan har jag stjernfalls elefant att göra klart samt ett nytt par sockar som jag håller på att sticka. Ja, som sagt man saknar inte projekt.
    Virkliga hälsningar!

    SvaraRadera
  4. kan du testa göra en söt anka som amigurumi? :3

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket för alla dina översättningar. Jag använder dem en del i min slöjdundervisning.
    Jag fick en fråga på min blogg om jag kunde översätta kattmönstret jag har använt till min Findus. Det känns som det är mer din grej än min, så om du är intresserad finns mönstret här:
    http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html

    Mvh
    Karoline

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Jag ska kolla med designern om det är OK att jag översätter det. Jag har inte haft tid och ork att ta tag i detta tidigare men jag tycker om din Findus. Vi kanske får slå våra kloka huvuden ihop och "skapa" en Findus. Sedan är det ju det är med copyright också. Får väl höra oss för med Sven Nordqvist :-).
    Ha ett skönt sommarlov!
    Virkliga hälsningar!

    SvaraRadera